direkt zum Inhalt springen

direkt zum Hauptnavigationsmenü

Sie sind hier

TU Berlin

Inhalt des Dokuments

Referierte Zeitschriften

Grunewald, M.; Volling, T.; Müller, C.; Sprengler, T. S. (2018): „Multi-item single-source ordering with detailed consideration of transportation capacities [1]”, in: Journal of Business Economics, 88 (7-8) pp. 971-1007, 1-37.
Fandel, G.; Trockel, J.; Volling, T. (2017): 
Special issue on interdisciplinarity in operations management [2], in: Journal of Business Economics, 87(1), doi:10.1007/s11573-016-0836-2.
Matzke, A.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2015): Upgrade-auctions in build-to-order manufacturing with loss-averse customers [3], in: European Journal of Operational Research, 250(2), pp. 470-479, doi:10.1016/j.ejor.2015.11.003.
Schmidt, K.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2014): Towards contract based coordination of distributed product development processes with complete substitution [4], in: Journal of Business Economics, 2014(5), pp. 665-714, 10.1007/s11573-014-0727-3.
Kieckhäfer, K.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2014): A hybrid simulation approach for estimating the market share evolution of electric vehicles [5], in: Transportation Science, 48(4), pp. 651-670, 10.1287/trsc.2014.0526.
Wichmann, M.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2014): A GRASP heuristic for slab scheduling at continuous casters [6], in: OR Spectrum, 36(3), pp. 693-722, DOI 10.1007/s00291-013-0330-y.
Volling, T.; Matzke, A.; Grunewald, M.; Spengler, T. S. (2013): Planning of capacities and orders in build-to-order automobile production: A review [7], in: European Journal of Operational Research, 224 (2), pp. 240-260.
Volling, T.; Grunewald, M.; Spengler, T. S. (2013): An integrated inventory-transportation system with periodic pick-ups and leveled replenishment [8], in: BuR Business Research, 6 (2), pp. 173-194.
Volling, T.; Akyol, D.; Wittek, K.; Spengler, T. S. (2012): A two-stage bid-price control for make-to-order revenue management [9], in: Computers & Operations Research, 39 (5), pp. 1021-1032.
Labitzke, N.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2011): Wertorientierte Simulation zur Unterstützung der logistischen Prozessgestaltung bei der Stahlherstellung [10], in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 81 (7), pp. 771-803.
Volling, T.; Spengler, T. S. (2011): Modeling and simulation of order-driven planning policies in build-to-order automobile production [11], in: International Journal of Production Economics, 131 (1), pp. 183-193.
Hintsches, A.; Spengler, T. S.; Volling, T.; Wittek, K.; Priegnitz, G. (2010): Revenue Management in Make-To-Order Manufacturing: Case Study of Capacity Control at ThyssenKrupp VDM [12], in: BuR - Business Research, 3 (2), pp. 173 -190.
Spengler, T. S.; Volling, T.; Hintsches, A. (2008): Integration von Revenue Management Konzepten in die Auftrags­annahme - konkretisiert für Unternehmen der eisen- und stahl­erzeugenden Industrie [13], in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Special Issue, 4, pp. 125-151.
Spengler, T. S.; Rehkopf, S.; Volling, T. (2007): Revenue management in make-to-order manufacturingan application to the iron and steel industry [14], in: OR Spectrum, 29 (1), pp. 157-171.
Spengler, T. S.; Labitzke, N.; Volling, T. (2007): Simulationsgestützte Prozessoptimierung in Push-Pull-getriebenen Logistikstrukturen bei der Stahlherstellung - eine fallbasierte Analyse, in: Logistik Management, 9 (2), pp. 48-61.

Sonstige Zeitschriften

von Hoesslin, I.; Schmidt, K.; Spengler, T. S.; Volling, T. (2014): eCarsharing - Herausforderungen, Konzepte, Potenziale [15], in: Neue Mobilität, 14, pp. 101-103.

Volling, T.; Matzke, A.; Spengler, T. S. (2012): Revenue Management bei kundenindividueller Automobilproduktion, in: ProductivITy Management, Jan 12, pp. 20-23.

Ay, T.; Volling, T.; Augustin, M.; Akinlar, S. (2011): Revenue Management für Lagerfahrzeuge [16], in: ZWF Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, 106 (7), pp. 536-541.

Wichmann, M.; Volling, T.; Spengler, T. S.; Kolb, W. (2010): Flexible Auftragsverschlüsselung zur Systembasierten Planung in Integrierten Hüttenwerken, in: Stahl und Eisen, 130 (11), in: Stahlinstitut VDEh (ed.), pp. 101-112.

Spengler, T. S.; Hintsches, A.; Volling, T. (2008): Herausforderungen und Potenziale des Einsatzes von Revenue Management am Beispiel eines Unternehmens der Buntmetallindustrie, in: OR News, 33.

Monographien

Volling, T. (2009): Auftragsbezogene Planung bei variantenreicher Serienproduktion [17], Gabler, Wiesbaden.

Begutachtete Beiträge in Proceedings und Sammelbänden

Grunewald, M.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2014): Integrierte Planung von Bestellmengen und Milkruns mit korrelierten Bedarfen, in: Bogaschewsky, R.; Eßig, M.; Lasch, R.; Stölzle, W. (ed.), Gabler, Wiesbaden, pp. 147-163.

Wichmann, M.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2012): Produktkonfiguration von Flachstahlerzeugnissen [18], in: Mattfeld, Dirk Christian; Robra-Bissantz, Susanne (ed.) : Proceedings of the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2012, pp. 1207-1218.

Grunewald, M.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2012): Combining routing and leveled replenishment for the automotive industry under stochastic demand, in: Suhl, L.; Mitra, M.; Lucas, C.; Koberstein, A.; Be (ed.) : Applied Mathematical Optimization and Modelling - APMOD 2012 Extended Abstracts, Band 8, DS&OR Lab, pp. 181-188.

Wichmann, M.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2012): An efficient GRASP heuristic for the slab sequencing problem, in: Suhl, Leena; Mitra, Gauta; Lucas, Cormac; Koberstein, Achim; Beckmann, Lars (ed.) : Applied Mathematical Optimization and Modelling - APMOD 2012 Extended Abstracts, DS & OR Lab, Paderborn, pp. 196-203.

Grunewald, M.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2011): Integration von Losgrößenplanung und Tourenplanung zur Nivellierung der Volumenströme in der Automobilindustrie [19], in: Sucky, E.; Asdecker, B.; Dobhan, A.; Haas, S.; Wiese, J. (ed.) : Logistikmanagement: Herausforderungen, Chancen und Lösungen, Band III, Tagungsband der Logistikmanagement 2011, University of Bamberg Press, Bamberg, pp. 117-135.

Wittek, K.; Volling, T.; Spengler, T. S.; Gundlach, F.-W. (2011): Tactical Planning in Flexible Production Networks in the Automotive Industry [20], in: Hu, B.; Morasch, K.; Pickl, S.; Siegle, M. (ed.) : Operations Research Proceedings 2010, Springer, Berlin, pp. 429-434.

Grunewald, M.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2011): Towards Leveled Inventory Routing for the Automotive Industry [21], in: Hu, B.; Morasch, K.; Pickl, S.; Siegle, M. (ed.) : Operations Research Proceedings 2010, Springer, Berlin, pp. 423-428.

Schmidt, K.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2011): Coordination of Design-for-Recycling Activities in Decentralized Product Design Processes in the Automotive Industry [22], in: Hesselbach, J.; Herrmann, C. (ed.) : Glocalized Solutions for Sustainability in Manufacturing, Proceedings of the 18th CIRP International Conference on Life Cycle Engineering, Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, pp. 73-78.

Grunewald, M.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2011): Towards Leveled Inventory Routing for the Automotive Industry, in: Hu, B. (ed.) : Operations research proceedings 2010 : selected papers of the annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR), Springer, Heidelberg, pp. 423-428.

Schmidt, K.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2011): Coordination by Contracts in Decentralized Product Design Processes - Towards Efficient Compliance with Recycling Rates in the Automotive Industry [23], in: HU, B.; MORASCH, K.; PICKL, S.; SIEGLE, M. (ed.) : Operations Research Proceedings 2010, Springer, Berlin, pp. 435-440.

Wichmann, M.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2010): Flow shop scheduling at continuous casters with flexible job specifications [24], in: Hu, B.; Morasch, K.; Pickl, S.; Siegle, M. (ed.) : Operations Research Proceedings 2010, Springer, Berlin, pp. 373-378.

Labitzke, N.; Volling, T.; Wichmann, M.; Spengler, T. S. (2010): Einfluss der Brammenlogistik auf den Energieverbrauch von Wärmeöfen in der Warmbreitbandstraße, in: Zülch, G.; Stock, P. (ed.), KIT Scientific Publishing, Karlsruhe.

Schmidt, K.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2010): Coordination by contracts in decentralized design processes - towards efficient compliance of recycling rates in the automotive industry, in: Hu, B.; Morasch, K.; Pickl, S.; Siegle, M. (ed.) : Operations Research Proceedings 2010, Springer-Verlag, Berlin, pp. 435-440.

Labitzke, N.; Spengler, T. S.; Volling, T. (2009): Applying decision-oriented accounting principles for the simulation-based design of logistics systems in production [25], in: Rosetti, M. D.; Hill, R. R.; Johansson, B.; Dunkin (ed.) : Proceedings of the 2009 Winter Simulation Conference, Omnipress, Austin, Texas, pp. 2496-2508.

Spengler, T. S.; Volling, T.; Wittek, K.; Akyol, D. (2009): Dynamic Bid-Price Policies for Make-to-Order Revenue Management [26], in: Fleischmann, B.; Borgwardt, K.-H.; Klein, R.; Tuma, A. (ed.) : Operations Research Proceedings 2008, Springer, Berlin, pp. 103-108.

Volling, T.; Spengler, T. S. (2008): Modeling and Simulation of Order-Driven Planning Policies in Build-to-Order Automobile Production : Fifteenth International Working Seminar on Production Economics Pre-Prints, 1st edn., pp. 517-532.

Volling, T.; Spengler, T. S. (2007): Configuration of Order-Driven Planning Policies, in: Kalcsics, J.; Nickel, S. (ed.) : Operations Research Proceedings 2007, Springer, Berlin, pp. 441-448.

Volling, T.; Spengler, T. S. (2007): Order-driven planning in build-to-order scenarios, in: Oberweis, A.; Weinhardt, C.; Gimpel, H.; Koschmieder, A.; Pankratius, V.; Schnizler, B. (ed.) : eOrganisation: Service-, Prozess-, Market-Engineering, Universitätsverlag Karlsruhe, Karlsruhe, pp. 391-408.

Spengler, T. S.; Volling, T.; Rehkopf, S. (2006): Zum Einsatz von Chaku-Chaku-Systemen in der Montage konsumentennaher Erzeugnisse ¿ eine Fallstudie bei Rahmenauftragsfertigung [27], in: Günther, H.O.; Suhl, L.; Mattfeld, D.C. (ed.) : Supply Chain Management und Logistik, Physica, Heidelberg, pp. 249-275.

Kruse, J.; Volling, T.; Thomsen, C.; Ernst, R.; Spengler, T. S. (2005): Introducing flexible quantity contracts into distributed SoC and embedded system design processes [28] : Proc. Design, Automation and Test in Europe , pp. 938-943.

Kruse, J.; Volling, T.; Thomsen, C.; Ernst, R.; Spengler, T. S. (2005): Towards Flexible Systems Engineering by Using Flexible Quantity Contracts : Proc. Automation, Assisstance and Embedded Real Time Platforms for Transportation (AAET).

Sonstige Beiträge in Proceedings und Sammelbänden

Strob, L.; Bänsch, K.; Volling, T. (2018): Energieflexibilität in der mittel- bis kurzfristigen Produktionsplanung [29], in: Corsten, H.; Gössinger, R.; Spengler, T. S. (Hrsg.): Handbuch Produktions- und Logistikmanagement in Wertschöpfungsnetzwerken. Berlin: de Gruyter Oldenbourg

Kieckhäfer, K.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2012): Supporting strategic product portfolio planning by market simulation  [30], in: Diamantopoulos, A.; Fritz, W.; Hildebrandt, L. (ed.) : Quantitative Marketing and Marketing Management: Marketing Models and Methods in Theory and Practice, Springer Gabler, Wiesbaden, pp. 123-147.

Matzke, A.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2012): Produktionsprogrammplanung bei Lagerproduktion variantenreicher Automobile [31], in: Proff, H.; Schönharting, J.; Schramm, D.; Ziegler, J. (ed.) : Zukünftige Entwicklungen in der Mobilität: Betriebswirtschaftliche und technische Aspekte, Tagungsband des 3. Wissenschaftsforums Mobilität, Gabler, Wiesbaden, pp. 287-300.

Wichmann, M.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2009): A new approach to cope with product variety in the steel industry [32] : Proceedings of the 20th Annual Conference of the Production and Operations Management Society.

Spengler, T. S.; Wichmann, M.; Volling, T. (2008): Nutzenpotentiale integrierter Fabrikmodelle in der kundenbezogenen Leistungserstellung - dargestellt am Beispiel der eisen- und stahlerzeugenden Industrie, in: Dangelmeier et al. (ed.) : Reagible Unternehmen in dynamischen Märkten.

Spengler, T. S.; Volling, T.; Laukart, P. (2007): Konfiguration von Entscheidungsmodellen zur auftragsbasierten Planung bei variantenreicher Serienfertigung, in: Dangelmeier, W.; Aufenanger, M.; Klöpper, B. (ed.) : Kundenindividuelle Produktion und lieferzeitoptimierte Unternehmensnetzwerke, ALB-HNI-Verlagsschriftreihe Band 15.

Spengler, T. S.; Volling, T.; Rehkopf, S. (2006): Taktisch-operative Planung bei variantenreicher Serienfertigung - betriebswirtschaftliche Kalküle der auftragsbezogenen Planung, in: Jacquemin, M.; Pibernik, R.; Sucky, E. (ed.) : Quantitative Methoden der Logistik und des Supply Chain Management, Verlag Dr. Kovač, Hamburg, pp. 183-210.

Vorträge (unveröffentlicht)

Volling, T. (2017): Energy-oriented scheduling of identical parallel machines considering a two-part tariff system [33], in: MSM Forschungsseminar, Universität Duisburg Essen, .

Volling, T. (2017): Supply Chain Risikomanagement, in: Saint-Petersburg University of Economics (UNECON), .

Volling, T. (2017): Leichte Möbel - schwere Entscheidungen [34], in: 4. Leichtbausymposium, Detmold, 30.03.2017.

Volling, T. (2016): Herausforderungen und Ansatzpunkte für die Ertrags- und Auslastungoptimierung, AutoUni der Volkswagen AG, Wolfsburg.

Volling, T. (2016): Die ressourceneffiziente Wertschöpfungskette - Evolution oder Revolution?, 5. "Forum Ressourceneffizienz OWL", Bielefeld.

Volling, T.; Grunewald, M.; Spengler, T. S. (2015): Planung von Milkruns in der Beschaffungslogistik [35].

Volling, T. (2015): Matching supply and demand in the automotive industry "7th Indo-German Frontiers of Engineering Symposium", Agra, Indien [36].

Matzke, A.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2013): Auction-based selling of residual capacities in BtO-automobile production with loss-averse customers : 26th European Conference on Operational Research.

Matzke, A.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2012): Auction-based coordination of retailers and manufacturer in the sales of configurable products : 25th European Conference on Operational Research.

Matzke, A.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2012): Auction-based coordination of retailers and manufacturer in the sales of configurable products : International Annual Conference of the German OR Society.

Volling, T.; Grunewald, M.; Spengler, T. S. (2012): An integrated inventory-transportation system with periodic pick-ups and leveled replenishment : BuR Conference.

Volling, T. (2012): Planning of capacities and orders in build-to-order automobile production: A review : EURO Conference.

Volling, T. (2011): Integrating Capacity Control Concepts into the Locate-to-Order-Systems of Automotive Manufacturers : Operations & Information Systems Seminar.

Matzke, A.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2011): Flexible Produktionsprogrammplanung für die Lagerproduktion variantenreicher Automobile : 3. Wissenschaftsforum Mobilität.

Volling, T.; Spengler, T. S. (2011): Capacity control for the locating of mass customized products : European Conference on Operational Research.

Spengler, T. S.; Volling, T. (2010): Revenue Management: Grundlagen und Anwendungen : AutoUni.

Volling, T.; Spengler, T. S. (2010): Integrating Capacity Control Concepts into the Locate-to-Order-Systems of Automotive Manufacturers : INFORMS 2010.

Schmidt, K.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2010): Coordination by contracts in decentralized design processes : 10th Closed-Loop Supply Chain Workshop (CLSC10), Poster Abstract.

Kieckhäfer, K.; Volling, T.; Spengler, T. S. (2010): A simulation model to assess atrategies for the introduction of alternative powertrains : 10th Closed-Loop Supply Chain Workshop (CLSC10), Poster Abstract.

Spengler, T. S.; Volling, T. (2009): Auftragsbezogene Planung bei kundenindividueller Automobilproduktion : Wintertagung 2009 der WKOR Operations Research in der Automobilindustrie.

Volling, T.; Akyol, D. (2009): A Dynamic Approach to Bid-Price-based Revenue Management in Make-to-Order Production : POMS 2009, 20th Annual Conference of The Production and Operations Management Society.

Volling, T.; Wittek, K.; Akyol, D. (2009): A Dynamic Approach to Bid-Price-Based Revenue Management in Make-to-order Production : ERIM Research Seminar - Erasmus University.

Volling, T.; Wittek, K. (2008): Applications and challenges of revenue management in Make-to-Order steel manufacturing : Research Symposium: New Ideas in Order Fulfilment - Nottingham University.

Labitzke, N.; Spengler, T. S.; Volling, T. (2008): Simulation with Monetary Figures for Decision Support in the Iron and Steel Industry : GOR-Jahrestagung.

Spengler, T. S.; Labitzke, N.; Volling, T. (2007): Efficient container management in hot metal logistics : European Conference on Operational Research.

Volling, T.; Spengler, T. S. (2007): Simulation based analysis of order-driven planning policies for build-to-order scenarios : European Conference on Operational Research.

Volling, T.; Spengler, T. S. (2006): Order based planning in build-to-order scenarios : INFORMS International Conference.

Roose, P.; Volling, T. (2005): Optimierung der Supply Chain durch rollierendes Demand Planning bei NEOMAN Bus : SCM World 2005.

------ Links: ------

Zusatzinformationen / Extras

Direktzugang

Schnellnavigation zur Seite über Nummerneingabe

Diese Seite verwendet Matomo für anonymisierte Webanalysen. Mehr Informationen und Opt-Out-Möglichkeiten unter Datenschutz.
Copyright TU Berlin 2008